2011. december 17., szombat

Lovak és lovaglás

Sziasztok!
Arra gondoltam hogy írok egy kicsit a kedvenc sportomról,a lovaglásról.
Alapok:Amint kapcsolatba kerülsz egy lóval törekedj arra hogy jó benyomást kelts, mert ahogy az embereknél, a lovaknál is fontos hogy ne rúgj beléjük mert megjegyzik és ezt csak nehéz munkával lehet helyrehozni. Amint megérkezel egy a lovardába , kérdezd meg hogy melyik lovon fogsz lovagolni. Amint megtudod menj oda az "illetékeshez" és kedveskedj neki. Én például ma ültem életemben először Csengén (2 éve lovagolok amúgy) és előtte odatámasztottam az állam a fejéhez (persze csak óvatosan) és a szemébe nézve beszéltem hozzá,vakargattam a nyakát....stb.Utána olyan ügyesen ment mint még soha. Ennek az az oka hogy látja rajtad hogy szereted és ő is szeretetben érzi magát és igyekszik megfelelni. Ha nagyon nem úgy megy ahogy szeretnéd gondold át:te csinálsz valamit rosszul? Fájdalmat okoztál neki?Front van?.Az is fontos hogy miután sikeresen megcsinált egy feladatot dicsérd meg. Ezzel érzi hogy jól végezte a dolgát. Amit tanácsolok hogy a lovaglás végén kedveskedjetek a pacinak egy kis finomsággal(répa,alma...stb). Amit én szoktam csinálni hogy óra végén jutalmazom kajával mert különben egész végig azt fog kunyizni és természetesnek veszi hogy a semmittevésért jutalmat kap. Ne nézzétek a lovat sporteszköznek, sokkal inkább  egyenjogú társnak. Van lelke ,érez fájdalmat. Kezeld megfelelően de azért legyél határozott! Ha túl engedékeny vagy ,ösztönösen megérzi és azt csinál amit akar. De ne is tépd a száját!. Ha már nem vagy futószáron próbálj meg többet combbal mozogni,és csak finoman a kézzel! Az jelzés a lónak hogy merre menjen nem egy buszkapaszkodó vagy egy kormány! Ha elsőre nem sikerül ne add fel! Ne dicsérd meg ha valamit nem megfelelően csinált! Igyekezz egyé válni a lóval(képletesen értem ,tudom hogy közhely és utálom hallgatni de van benne igazság még akkor is ha kentaurok jelennek meg a szemem előtt)!
Személyes: Ma Csengével lólabdáztunk! Abból áll hogy van egy labda(olyasmi amit terhestornához is használnak) és a hátán ülve vezettem vele a labdát. Szerintem megvernénk a fiúkat :D. Óra végén kivezettem száron, bár Királlyal régebb óta vagyok együtt ezért csak hozzáérek a szárhoz (nehogy valamitől hirtelen megijedjen és elszaladjon)jön utánam magától ha előtte megpaskolom a combom hogy "gyere".
Ne feledjétek a lovaglás nehéz sport, kell hozzá kapcsolat és odaadás!
Egy kis ízelítő:érdemes megnézni a videót, mert Szilaj tök cuki a videó meg elgondolkodtató:http://www.youtube.com/watch?v=XwlDDY9sjzA
És a másikhttp://www.youtube.com/watch?v=13VHut5LjJk
Bonbon énekli a magyart
Bryan Adams az angolt
További szép estét
Sakura

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése