2014. március 24., hétfő

Finom meleg ágyikó...

Ma egy kicsit egyedül akartam lenni, nagyon kimerültem. Tanultam a holnapi olasz tz-re, egyenlőre ennyi elég is :D A biosz dogám jól sikerült, szerintem meglesz az 5-ös! :D
Viszont ma miről is írjak.....amiről akartam eredetileg, ahhoz most semmi kedvem :D De mindjárt kitalálok valamit.... Mit szólnátok egy kis ismeretterjesztéshez? Bár talán mégsem. Mindenesetre a nyáron költözünk, és új ágyat kapok, tehát most leírom, hogy szerintem mikre is kéne figyelni ágyválasztásnál. :) Mivel egyedül csak pár szempontot vettem figyelembe,  felhasználtam az internet adta lehetőségeket is, lássuk csak...

Tehát az ágy áll:  ágykeretből + valamilyen matrac egységéből.

Először is fontos hogy az ágyban legyen elég hely a forgolódásra (alvás közben 40-60 mozgást végzünk) 
A jó matrac hossza minimum 15 cm-rel hosszabb mint amilyen magas a használója , és ehhez kell igazítani az ágykeret méretét is. Tehát szükséges tudni a rendelkezésre álló hely méreteit, ahová magát az ágyat szeretnénk. ( Szélesség x hosszúság )

A legtöbb helyen a jó matrac kiválasztásáról írnak bővebben, szóval...
Először is figyelembe kell venni, hogy milyen testhelyzetben alszol és aszerint próbálgatni az ágyakat. Másodszor el kell dönteni, hogy puha, vagy keményebb matracon szeretsz aludni ebben nem mindenki egyforma (én pl a nagyon puhát szeretem, anyukám viszont a jóval keményebb matracokat) Ha vannak hát vagy nyaki problémáid, akkor azt is vedd figyelembe. El kell dönteni, hogy milyen anyagú matracot szeretnél. Azt is, hogy allergiás vagy e a porra/poratkákra. Na meg azt is, hogy gyakran izzadsz- e alvás közben.

A testhelyzet szerinti típusok. Ha általában hanyatt fekve alszol:
Egy keményebb ágy jó választás lehet, hiszen egészségesebb, ha valami alátámasztja a gerincedet.

Ha általában hason fekve:
Itt egy félkemény matrac tűnik ideálisnak, ami felveszi a test körvonalát és egyenletesen oszlatja el a súlyt.

Ha általában az oldaladon fekve:
Akkor a lehető legpuhább matrac a legjobb, mert az védi a csípőt és a bokát.  A túl kemény matrac zavarhatja a vérkeringést, ami forgolódáshoz, rossz alváshoz vezethet.

Ha nem tudsz dönteni, akkor most már kaphatóak olyan matracok, amelyek az egyik oldalon keményebbek, a másikon pedig puhábbak, így otthon kitapasztalhatod, hogy melyikkel érzed magad a legjobban.

A hát/nyaki problémákra a legtöbb helyen az ortopéd matracokat javasolják.

Különböző fórumokon, vagy boltokban érdeklődhetsz a természetes anyagú matracokról, ugyan ez vonatkozik az izzadósságra. Ha valamiért nem szeretnéd megkérdezni (az a legtutibb) akkor pár dolgot érdemes figyelembe venni: Legtöbbször a hozzáadott ezüst szálak magukba szívják és elvezetik a verejtéket. Antibakteriális tulajdonságai vannak, amelyek megakadályozzák a kellemetlen szagok kialakulását. Ha bambusz szálak találhatóak benne, az 4x több vizet tud magába szívni, mint a pamut.

Az ágykeretről szinte semmi érdemlegeset nem találtam, ezért megpróbálom magam összeszedni :D
Először is, fontos, hogy beférjen a szobába. Ugye ha ez nincs meg, úgy elég nehéz :D Aztán; én az új szobámat a kislányosság és a könnyen takaríthatóság jegyében szeretném berendezni, tehát végignéztem az ágyak típusait és arra jutottam, hogy a legrosszabb kombináció a telitalpas ágy, egy nagyon szűk réssel az ágy és a padló között. Én még nem tudtam rájönni, hogy ezt hogyan takarítják ki az emberek, szerintem sehogy, de ha tévedek, szóljatok!
Számomra talán az lenne a legideálisabb, ha négy vékony lábon állna az ágy, tehát könnyen beférnék alá egy porszívóval. A másik meg a teljesen telitalpas változat. A por nem megy alá, és ennek megvan az az előnye, hogy van hol tárolni az ágyneműt. Még nem találtam jelentős különbséget a fém és fa keretek között, de ha ráakadok valamire, azt ide kiírom :)

Egyenlőre ennyi. :D További szép napot! :D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése